Friday, May 15, 2020

Dallimi i teksteve ne poezi dhe ne kenge

Dallimet midis poezisë dhe këngës mund të bëhen më pak domethënëse kur vargu është vendosur në muzikë, deri në atë pikë sa çdo dallim të bëhet i padenjë. Kjo ndoshta njihet në mënyrën se si këngët e njohura kanë tekstet e këngëve.

Sidoqoftë, vargu mund të para-datojë melodinë e tij (në mënyrën se "Rule Britannia" ishte vendosur në muzikë, dhe "Dhe i bëri ato këmbë në kohën antike" është bërë himni "Jeruzalemi"), ose melodia mund të humbasë koha por fjalët mbijetojnë, të krahasuara me një numër melodish të ndryshme (kjo është veçanërisht e zakonshme me himnet dhe baladat).

Klasifikimet e mundshme shumohen (nën himnin, baladën, bluzën, karolin, këngën popullore, himnin, libretto, gënjeshtrat, përgjumjet, marshimin, këngën e lavdërimit, të rrumbullakët, shpirtërore). Vjersha e fidanishteve mund të jetë këngë, ose doggerel: termi nuk nënkupton një dallim. Ghazal është një formë e kënduar që konsiderohet kryesisht poetike. Shih gjithashtu rapping, rrënjët e muzikës hip hop.

Në mënyrë analoge, drama e vargjeve normalisht mund të gjykohet (në rastin më të mirë) si poezi, por jo që përbëhet nga poezi (shiko vargun dramatik).

Në muzikën barok, meloditë dhe tekstet e tyre ishin prozë. Në vend se linjave të çiftëzuara ato përbëhen nga fjali retorike ose paragrafë që konsistojnë në një gjest hapjeje, një amplifikim (shpesh që përmban sekuencën) dhe një të ngushtë (duke shfaqur një kadencë); në gjermanisht Vorderatz-Fortspinnung-Epilog.

No comments:

Post a Comment